Kaštieľ Pálffy
Kaštieľ Pálffy vo Svätom Jure
Kaštieľ Pálffy
VIAJUR vinohradníctvo a vinárstvo
Kaštieľ Pálffy
Internetový obchod a distribúcia vín

Tri motorové prírastky v Hoteli Lomnica sa už tešia na vás

O tom, že v Hoteli Lomnica priam milujeme históriu a všetko, čo s ňou súvisí, vám určite nemusíme hovoriť. Párkrát ste už mali možnosť sa o tom presvedčiť. Naša vášeň v zbieraní veteránov pokračuje a pre našich hostí sa nám podarilo získať ďalšie tri výnimočné automobily, ktoré sa už nevedia dočkať jazdy s vami.

Škoda Felícia Super

Toto nádherné červené auto vyrobila v roku 1964 československá automobilka Automobilové Závody Mladá Boleslav n. p. Jeho predchodcom bola Škoda 450 a zaujímavosťou je, že tento model auta bol posledným sériovo vyrábaným kabrioletom automobilky Škoda. Najsilnejšou verziou bola Škoda Felícia Super s obsahom motora 1,2 l a dvoma karburátormi. Motor je štvorvalcový štvortakt.

Od svojho predchodcu Škody 450 sa líšila najmä modernizáciou prednej nápravy z listového na vinuté pruženie a zmenou prešla i prístrojová doska. V rokoch 1959 až 1964 automobilka vyrobila celkovo 14 863 Felícií a na jednej z nich sa môžete previezť v našom Hoteli Lomnica.

 

Tatra 57 B

Tatru 57 si možno pamätníci ešte pamätajú pod prezývkou Hadimrška. Toto malé auto sa vyrábalo v rokoch 1931 až 1948. V povojnovom Československu bola Tatra 57 najrozšírenejším autom v povojnovom Československu, a to najmä vďaka jej spoľahlivosti a ľahkej údržbe.

Predchodcom Tatry 57 bola Tatra 12, po ktorej auto „zdedilo” základnú koncepciu (chrbticový rám s výkyvnými polonápravami a vzduchom chladeným motorom typu boxer).

Tatra 57 B, ktorú sa nám podarilo získať, sa začala vyrábať v roku 1938. Zvýšil sa objem motora na 1256 cm, vďaka čomu vzrástol aj výkon vozidla na 25 koní. Tatra 57 B sa vyrábala do roku 1942, potom sa jej výroba pozastavila a po vojne znovu obnovila do roku 1948. Počas desiatich rokov bolo vyrobených 6 469 áut tohto typu.

Zaujímavosťou je, že bola posledným ľudovým vozidlom automobilky Tatra. Po roku 1948 totiž vládne rozhodnutie nariadilo Tatre vyrábať len nákladné a služobné vozidlá strednej a vyššej triedy.

 

Škoda Octavia 985

Škoda Octavia je model automobilu nižšej strednej triedy s dvojdverovou podvozkovou karosériou. Vznikla modernizáciou Škody 440 a jej výroba sa začala v roku 1959. Celkovo bolo vyrobených zhruba 286 000 áut vo všetkých verziách. Škoda Octavia sa na prvý pohľad podobala svojmu predchodcovi, pretože jej vonkajší vzhľad zostal až na pár detailov rovnaký. Niekoľko nových prvkov sa však nachádzalo v interiéri, a to napríklad riešenie prístrojovej dosky, ktorá bola plochejšia a prehľadnejšia. Vďaka tomu, že mala všetky kolesá nezávisle zavesené, mala na svoju dobu vynikajúce jazdné vlastnosti. Autá tohto typu boli veľmi obľúbené doma i v zahraničí, pretože šlo o lacné, spoľahlivé a dobre ovládateľné autá.

Viac informácií o jazdách získate na našej recepcii buď osobne, alebo prostredníctvom telefónneho čísla +421 52 285 3500 či e-mailovej adresy reception@hotellomnica.sk

Naše ďalšie projekty